Ingredientul secret pentru un nou dialog: Școala Legumelor

Studii de caz de Graffiti PR —

Ce gătim diseară? Iată întrebarea pe care o auzim atât de des când vine vorba de mâncare. Deși poate părea aproape o mică dramă, la fel de dificil este și să alegi între toate sfaturile din marele WWW.

Aceeași întrebare o adresează, cu legitimitate, și MAGGI, fiind alături de familii nu doar prin sfaturi și inspirație, ci și prin soluții pentru mese bune, echilibrate, gătite din toată inima. 

În 2015, MAGGI și-a propus să meargă dincolo de inspirație pentru noi experiențe culinare. Iar noi ne-am propus să consolidăm asocieri emoționale de brand puternice, care conturează rețeta rolului de helper asumat de Maggi. Astfel am pornit să construim brandului un spațiu cald și prietenos în viața consumatorilor, creând în media un context de conversație pe trei direcții: cooking, parenting și lifestyle. 

Am reluat cercetările la nivelul vieții de familie din România pentru a identifica acele momente în care MAGGI poate fi un ajutor prietenos. Am descoperit că, în special în cazul familiilor tinere, întrebarea ce mâncăm azi? devia în plan secundar pentru a dezvălui o dramă și mai mare - cum îi convingem pe cei mici să mănânce temutele... legume? 
Insightul clar și răspicat – este al naibii de greu să îi împrietenești pe copii cu legumele –  ne-a făcut să realizăm că nu avem prea multe variante, de fapt, erau doar două: GO BIG OR GO HOME. Zaggeri fiind, noi am ales-o pe prima. Cum? Cu un program care să spargă peisajul „campaniilor de educație”, a „instrumentelor online pentru părinți ocupați” sau a agonizantelor „sfaturi pentru o dietă echilibrată”, păstrând totodată relația firească a brandului cu consumatorul – MAGGI este ajutorul prietenos al familiilor, cu soluții de zi cu zi.
Soluția? Am adus împreună artiști (autori de cărți pentru copii, desenatori) și nutriționiști pentru a crea un produs perfect integrat în universul familiei. Rezultatul? Școala Legumelor – o colecție de povești devenită instrumentul de parenting modern prin care MAGGI sprijină eforturile părinților de a-i împrieteni pe cei mici cu legumele.

Mixul perfect? 3 componente: 1. Povestea 2. Full PESO (Paid Media, Earned Media, Shared Media, Organic Media) 3. Powered by MAGGI

1 – Avem o poveste!
Legumele devin personaje: Tomasina (roșia), Broccolius (surpriză – broccoli) și Țugui (morcovul), care, ca în orice poveste bună, sunt în fața unei mari amenințări. Nu părinții, nu experții, nu MAGGI, ci ele însele îi vor convinge pe copii că o masă cu legume este o aventură în timp și spațiu. 
2 – Colecția Școala Legumelor captează atenția părinților. Cum? Cele 5 cărticele sunt oferite în cadrul unei promoții în marile lanțuri de retail din țară. Cum au luat jurnaliștii contact cu Școala Legumelor? Printr-o vizită în redacțiile de cooking & women lifestyle a celor 3 personaje, sub forma unei mini-grădini de legume. Cum am amplificat mesajul? Am promovat Școala Legumelor pe canalelele proprii MAGGI, în Social Media și prin intermediul unor influenceri din online am oferit Școala Legumelor drept instrument de parenting modern. 
3 – Școala Legumelor marchează încă o dată relevanța brandului MAGGI în viețile consumatorilor, reîntărește promisiunea brandului și devine o soluție de engagement pe termen lung.

Rezultate
•    Mesajul a ajuns la peste 6,5 milioane de români prin coverage organic în online și offline, în media tradiționale & social media din cele 3 categorii vizate: cooking, lifestyle, women
•    Context și content: peste 90% din articole prezintă brandul MAGGI în legătură cu un subiect relevant pentru familiile din România
•    Aproape de consumatori: prezența în 5 lanțuri de hypermarket-uri din România, cu un număr total de peste 35.000 de contacte directe
•    Peste 15.000 de consumatori au primit și au folosit colecția Școala Legumelor ca instrument de parenting modern, demarând rezolvarea provocării dramatice: „cum îi împrietenim pe cei mici cu legumele?"

Share

Autor

Graffiti PR

Articolul urmator

9 luni, 0 alcool

Articolul anterior

Always UNESCO

Despre noi

Dacă am fi în locul vostru și am vrea să știm cât mai multe despre Graffiti PR sau orice altă agenție, nu am întreba de viziune. Nici de misiune. Nici de valori. 

Am întreba: “ce costuri suportați zi de zi: în timp, bani, stres.” 

Un sociolog american spunea: cumva, costurile pe care le suportăm sunt menite să îndrepte lucrurile pe care nu le suportăm.  

Noi avem o problemă cu faptul că produsul de consultanță de PR este “comodizat”. Pe românește - o marfă nediferențiată, parțial măsurabilă și intuitivă, pe care o poți vinde la fel de bine și tu și competitorul tău. Practic, într-o piață în care mai toți actorii mizează pe același grad de relevanță, preferința dictează criteriile de selecție. Iar în timp, ajunge să conteze cel mai ieftin, nu cel mai valoros.   

Soluția noastră a fost o investiție masivă de timp, bani și stres în cercetare și dezvoltare. Ne-am afiliat la Rețeaua Globală Ketchum și, de atunci, dezvoltăm continuu produsul agenției. Adoptăm metoda de generare a Rețelei: Ketchum Programming Process - un flux tehnologic de generare a produsului de la faza de analiză și insight strategic până la execuții creative și evaluare. Verticalizăm competențe în zone în care PR-ul nu prea călca acum trei-patru ani: Brand Strategy, Sustenabilitate și CSR, Branded Entertainment.

Și, până la urmă, descoperim că meseria noastră devine din ce în ce mai interesantă pe măsură ce explorăm dincolo de granițele pe care le avea la un moment dat. Și ajungem să jucăm într-o nouă categorie de relevanță unde ne dezvoltăm ca echipă de consultanți de marketing și producători de soluții integrate pentru clienții noștri. 

Până la urmă, ei ne spun dacă am suportat costurile corecte. La un moment dat am făcut un calcul: portofoliul nostru de clienți cumula un istoric comun de vreo 70 de ani.  La o medie de 4 ani pe “any given client” – cred că știm cum o să arate și în continuare structura noastră de costuri.

 

Echipa

Alexandra CălțunAlexandra Călțun
Alina MănoiuAlina Mănoiu
Bogdan TomoiagăBogdan Tomoiagă
Cristina PetcuCristina Petcu
Emil CalenciucEmil Calenciuc
Evelina DinEvelina Din
Gabriela BurcicăGabriela Burcică
Ioana CucuIoana Cucu
Irina Ciocan StănescuIrina Ciocan Stănescu
Iulia BotarIulia Botar
Laura MoisiuLaura Moisiu
Lore IanușLore Ianuș
Luminița MalancaLuminița Malanca
Maria LesaruMaria Lesaru
Mariana OpreaMariana Oprea
Martha RusoiuMartha Rusoiu
Mihaela IonicăMihaela Ionică
Mira SfuraMira Sfura
Nicoleta GavrilăNicoleta Gavrilă
Paul KasprovschiPaul Kasprovschi
Roxana DiaconescuRoxana Diaconescu
Roxana MihalacheRoxana Mihalache
Sergiu PetreSergiu Petre
Sorina MihailSorina Mihail

Portofoliu

Clienți Actuali

Petrom petrom.com taraluiandrei.ro British American Tobacco bat.com  Renault renault.ro Lenovo lenovo.com Metro Cash & Carry metro.ro LaDoiPași la-doi-pasi.ro ERSTE Foundation erstestiftung.org Ariel pg.com Dacia dacia.ro Tetra Pak tetrapak.com EGGER egger.com Maggi maggi.ro Lenor pg.com Ambi Pur pg.com Always pg.com Pampers pg.com Fairy pg.com URSUS ursus.ro URSUS Breweries ursus-breweries.ro GDF Suez Energy România gdfsuez.ro Nestlé nestle.ro Autogaz monteazagpl.ro GSK gsk.ro H&M h&m.ro Bayer bayer.ro Caroli caroli.ro IB Cargo ibcargo.com     NOAH noah-watch.com Plantronics plantronics.com       

Istoric

Provident.    Danone.    Microsoft.    QUALITANCE.    NESCAFÉ.    Nespresso.  European Commission.    bwin.party.    Wrigley.    Berlin Chemie MENARINI.    Contrast Management Consulting & Training.    Pepsi.    Salvați Copiii.    Allianz Țiriac Pensii Private.    Accessorize.   Aldo.    Arval BNP Paribas Group.    Blue Air.    CCIFER.    Diva Universal.    Ergon Energy.     Generali Asigurări.   Henkel.    imation.    ING Real Estate.    Joe.    KitKat.    Nokia Siemens Networks.     Novo Nordisk.    Okazii.ro.    Scandia Food.    Agricover.    Autovit.ro.   Ana Baking Co.   UPC.

Cariere

Dacă vrei să lucrezi alături de noi, ar trebui să citești Zagged. Dacă ai citit Zagged și vrei în continuare să te alături echipei noastre, scrie-ne o poveste despre o soluție. Alege o campanie (am recomanda să fie una de-ale noastre) și spune-ne cum ai fi făcut tu acel proiect. Ideal, scrie astfel încât să fie interesant pentru viitorii tăi colegi, clienți, parteneri. Și pentru foștii.
Dacă ai alte întrebări, lasă-ne un mail … sau un CV.

Contact


T: +40 21 316 02 12/13
F: +40 21 316 02 14
Strada Actor Ion Brezoianu, Nr 23-25, Tipografia Universul, Corp B, Et 3