România are eroi

Studii de caz de Irina Ciocan Stănescu —
Prev
Next

În 2010 am dezvoltat pentru divizia de CSR a Petrom platforma „Acces la Viaţă”. În prima iniţiativă a platformei ne-am îndreptat către sistemul de urgenţă. În 9 luni, am reuşit să aducem telemedicina de urgență (foarte pe scurt, un sistem prin care se acordă consultaţii medicale la distanţă) pentru 9,5 milioane de români. Gândindu-ne mai mult la cei 9,5 milioane, 2011 a fost anul de „zoom in”. Care sunt principalele probleme din universul relaţiei medic-pacient şi pe care dintre acestea le putem adresa noi, urmărind relevanţa la nivel naţional şi obiectivele specifice unui program de CSR?

Ne-am uitat la ştiri: cazuri de malpraxis, mica şpagă, scandaluri despre corupţie. Izolat, câţiva medici erau lăudaţi. Cifrele nu ne ajutau nici ele. 3 din 10 medici pleacă anual, împinşi de incapacitatea sistemului dar şi de lipsa de recunoaştere asociată în România acestei meserii, care în alte ţări are un prestigiu aproape absolut. De partea celelalta a bisturiului, sondajele ne spun că pacienţii vin la medic dezarmaţi, ca urmare a credinţei (venite din experienţe negative dar şi din stereotipizare) că spitalele din România nu au, nu vor, nu pot...în general, mai degrabă NU FAC lucruri bune pentru ei.

erou.ştirileprotv.ro – poveşti despre super-eroii în halate albe

Şi iată soluţia – să-i reîntâlnim pe pacienţi cu eroii lor, creându-le contextul să spună un simplu mulţumesc celor care le-au salvat viaţa, un prieten, ani importanţi, meseria sau o zi memorabilă. Pentru un subiect cu o asemenea densitate, am avut nevoie de forţa cel puţin egală a zgomotului care contura o imagine din ce în ce mai gri închis a întregii comunităţi medicale din România. Am ales astfel un parteneriat cu ŞtirilePROTV.ro. Platformaerou.ştirileprotv.ro i-a invitat pe români, timp de o luna şi jumătate, să spună poveştile celor care, deşi blocaţi într-un sistem aparent fără perspective, au avut tăria de a rămâne în ţară pentru a-şi face absolut impecabil meseria.

Mai au ştirile pozitive relevanță pentru românii cei parcă prea dornici să se deprime? Zilnic, zeci de înscrieri au spus extrem de viu povestea celor care salvaseră vieţi, experienţe, ani de liceu, primii ani de viaţă sau de grădiniţă. Convinşi de tăria acestora, reporterii ştirilor PRO TV au ales să ni se alăture şi au prezentat săptămânal în cadrul jurnalului de ştiri câte un caz al unui medic-erou.
Fie că au fost ei înşişi pacienţi, au cunoscut un astfel de caz sau au găsit modele între înscrieri, românii s-au alăturat campaniei atât pe platforma special dezvoltată cât şi în social media (zeci de mii de like-uri şi share-uri pe Facebook).

Din cele peste 1600 de poveşti, 10 medici au intrat în finală. În urma unui vot mixt (public, vot Petrom şi vot PRO TV), au fost aleşi marii câştigători. Dr. Cătălin Carstoveanu (neonatolog, Spitalul „Marie Curie”), Dr. Dan Teleanu (neurochirurg, Spitalul Municipal Bucureşti) şi Dr. Horaţiu Suciu (şeful Clinicii de Chirurgie Cardiovasculară Adulţi şi Copii din cadrul Spitalului Clinic Judeţean de Urgenţă Târgu-Mureş) îşi vor întări statutul de adevăraţi eroi prin bursele de specialitate oferite de Petrom (în valoare de 10.000, 8.000 şi respectiv 5.000 de euro).

„Doctore, eşti un erou!” este un program care ne-a demonstrat chiar şi nouă, dar mai ales României şi medicilor ei, că românii ştiu – şi spun, dacă li se creează ocazia – cine le sunt eroii şi că medicii din România au cel puţin 1.600 de motive să rămână în ţară. Ni s-a reconfirmat această realitate şi pe pe scena Ateneului Român, când am acceptat cu emoţie primul premiu Effie acordat unei agenţii de relaţii publice din România, graţie campaniei „Doctore, eşti un erou!”.

 

Share

Autor

Irina Ciocan Stănescu

Despre noi

Dacă am fi în locul vostru și am vrea să știm cât mai multe despre Graffiti PR sau orice altă agenție, nu am întreba de viziune. Nici de misiune. Nici de valori. 

Am întreba: “ce costuri suportați zi de zi: în timp, bani, stres.” 

Un sociolog american spunea: cumva, costurile pe care le suportăm sunt menite să îndrepte lucrurile pe care nu le suportăm.  

Noi avem o problemă cu faptul că produsul de consultanță de PR este “comodizat”. Pe românește - o marfă nediferențiată, parțial măsurabilă și intuitivă, pe care o poți vinde la fel de bine și tu și competitorul tău. Practic, într-o piață în care mai toți actorii mizează pe același grad de relevanță, preferința dictează criteriile de selecție. Iar în timp, ajunge să conteze cel mai ieftin, nu cel mai valoros.   

Soluția noastră a fost o investiție masivă de timp, bani și stres în cercetare și dezvoltare. Ne-am afiliat la Rețeaua Globală Ketchum și, de atunci, dezvoltăm continuu produsul agenției. Adoptăm metoda de generare a Rețelei: Ketchum Programming Process - un flux tehnologic de generare a produsului de la faza de analiză și insight strategic până la execuții creative și evaluare. Verticalizăm competențe în zone în care PR-ul nu prea călca acum trei-patru ani: Brand Strategy, Sustenabilitate și CSR, Branded Entertainment.

Și, până la urmă, descoperim că meseria noastră devine din ce în ce mai interesantă pe măsură ce explorăm dincolo de granițele pe care le avea la un moment dat. Și ajungem să jucăm într-o nouă categorie de relevanță unde ne dezvoltăm ca echipă de consultanți de marketing și producători de soluții integrate pentru clienții noștri. 

Până la urmă, ei ne spun dacă am suportat costurile corecte. La un moment dat am făcut un calcul: portofoliul nostru de clienți cumula un istoric comun de vreo 70 de ani.  La o medie de 4 ani pe “any given client” – cred că știm cum o să arate și în continuare structura noastră de costuri.

 

Echipa

Alexandra CălțunAlexandra Călțun
Alina MănoiuAlina Mănoiu
Bogdan TomoiagăBogdan Tomoiagă
Cristina PetcuCristina Petcu
Emil CalenciucEmil Calenciuc
Evelina DinEvelina Din
Gabriela BurcicăGabriela Burcică
Ioana CucuIoana Cucu
Irina Ciocan StănescuIrina Ciocan Stănescu
Iulia BotarIulia Botar
Laura MoisiuLaura Moisiu
Lore IanușLore Ianuș
Luminița MalancaLuminița Malanca
Maria LesaruMaria Lesaru
Mariana OpreaMariana Oprea
Martha RusoiuMartha Rusoiu
Mihaela IonicăMihaela Ionică
Mira SfuraMira Sfura
Nicoleta GavrilăNicoleta Gavrilă
Paul KasprovschiPaul Kasprovschi
Roxana DiaconescuRoxana Diaconescu
Roxana MihalacheRoxana Mihalache
Sergiu PetreSergiu Petre
Sorina MihailSorina Mihail

Portofoliu

Clienți Actuali

Petrom petrom.com taraluiandrei.ro British American Tobacco bat.com  Renault renault.ro Lenovo lenovo.com Metro Cash & Carry metro.ro LaDoiPași la-doi-pasi.ro ERSTE Foundation erstestiftung.org Ariel pg.com Dacia dacia.ro Tetra Pak tetrapak.com EGGER egger.com Maggi maggi.ro Lenor pg.com Ambi Pur pg.com Always pg.com Pampers pg.com Fairy pg.com URSUS ursus.ro URSUS Breweries ursus-breweries.ro GDF Suez Energy România gdfsuez.ro Nestlé nestle.ro Autogaz monteazagpl.ro GSK gsk.ro H&M h&m.ro Bayer bayer.ro Caroli caroli.ro IB Cargo ibcargo.com     NOAH noah-watch.com Plantronics plantronics.com       

Istoric

Provident.    Danone.    Microsoft.    QUALITANCE.    NESCAFÉ.    Nespresso.  European Commission.    bwin.party.    Wrigley.    Berlin Chemie MENARINI.    Contrast Management Consulting & Training.    Pepsi.    Salvați Copiii.    Allianz Țiriac Pensii Private.    Accessorize.   Aldo.    Arval BNP Paribas Group.    Blue Air.    CCIFER.    Diva Universal.    Ergon Energy.     Generali Asigurări.   Henkel.    imation.    ING Real Estate.    Joe.    KitKat.    Nokia Siemens Networks.     Novo Nordisk.    Okazii.ro.    Scandia Food.    Agricover.    Autovit.ro.   Ana Baking Co.   UPC.

Cariere

Dacă vrei să lucrezi alături de noi, ar trebui să citești Zagged. Dacă ai citit Zagged și vrei în continuare să te alături echipei noastre, scrie-ne o poveste despre o soluție. Alege o campanie (am recomanda să fie una de-ale noastre) și spune-ne cum ai fi făcut tu acel proiect. Ideal, scrie astfel încât să fie interesant pentru viitorii tăi colegi, clienți, parteneri. Și pentru foștii.
Dacă ai alte întrebări, lasă-ne un mail … sau un CV.

Contact


T: +40 21 316 02 12/13
F: +40 21 316 02 14
Strada Actor Ion Brezoianu, Nr 23-25, Tipografia Universul, Corp B, Et 3