Povestea mănuşilor de 10.001 euro

Studii de caz de Graffiti PR —
Prev
Next

Graffiti PR s-a apucat serios de sport în 2011. Pe lângă proiectele implementate pentru bwin, agenţia a avut ocazia de a dezvolta campania de relaţii publice care a însoţit licitaţia organizată de Okazii.ro pentru mănuşile lui Lucian Bute. Iniţiativa s-a impus prin knock-out drept cea mai bună licitaţie online a anului.

Declinul sportului românesc nu mai e de multă vreme un secret. Cu imaginile zecelui perfect al Nadiei şi geniului unui Hagi sau Năstase tot mai şterse, sportul românesc trăieşte în prezent din succese izolate.

În iulie 2011, românii au sărbătorit în stradă victoria lui Lucian Bute în faţa lui Jean-Paul Mendy, unul dintre puţinele succese ale anului pentru sportul autohton şi, cu siguranţă, cel mai important. Knock-out-ul spectaculos al gălăţeanului venea însă într-un moment în care Şcoala de Box de la Pechea, acolo unde Bute a pus pentru prima dată mănuşile de box pe mâini, se pregătea de desfiinţare.

Acelaşi Bute, alte mănuşi

Ce s-a întâmplat cu mănuşile pe care Bute le-a pus prima dată pe mâini în micuţa sală de box din căminul cultural al comunei Pechea nu mai ştie nimeni. Ce ştim e că, la mai mult de un deceniu după ce Lucian a făcut primul antrenament, mănuşile pe care el le foloseşte au o cu totul altă greutate. De la ele a venit şi salvarea Şcolii de Box de la Pechea. Imediat după victoria în faţă lui Jean-Paul Mendy, campionul şi-a ţinut o veche promisiune şi a oferit mănuşile folosite în acel meci primului său antrenor, Felix Păun, aflat în continuare la Pechea, la şcoala de box.

Aflat în faţa dispariţiei şcolii care i-a hrănit pasiunea pentru box pentru mai bine de un deceniu, Felix a decis să scoată la licitaţie mănuşile. Avea grupe noi de tinere talente, puşti care ar fi fost pierduţi pentru sportul românesc dacă şcoală de box ar fi dispărut.

Okazii.ro, promotor al campionilor de mâine

Pentru licitaţie, Felix Păun a apelat la Okazii.ro, cel mai important site de comerţ online al României, portal care şi-a câştigat în ultimii ani o reputaţie solidă în domeniul licitaţiilor caritabile. Pentru a avea un impact real în salvarea şcolii, era nevoie de cel puţin 3.500 de euro, adică mai mult decât oricare altă licitaţie caritabilă organizată în trecut de Okazii.ro, şi de o campanie de relaţii publice care să asigure o susţinere masivă din partea mass-media şi a VIP-urilor locale.

Pechea, comuna cu ADN de campion

Campania dezvoltată de Graffiti PR pentru Okazii.ro s-a bazat pe doi piloni. În primul rând, data licitaţiei, care a fost setată fix înaintea următorului meci al lui Bute, cel câştigat în faţa lui Glen Johnson, la începutul lunii noiembrie. În al doilea rând, evaluarea potenţialului pe care îl are comuna Pechea. Research-ul ne-a arătat că Pechea, o localitate de aproximativ 10.000 de locuitori din judeţul Galaţi, are o medie impresionantă de campioni pe metru pătrat. Pe lângă Bute, Şcoala de Box de la Pechea l-a lansat şi pe Cristian Ciocan, devenit între timp Christian Hammer, campion olimpic şi boxer profesionist în Germania. Tot din Pechea a plecat şi Steluţa Luca, una dintre cele mai bune handbaliste din istoria României. Întâmplător, Steluţa e chiar verişoara lui Lucian Bute.

Fenomenul Bute, explicat

Licitaţia a fost inaugurată de Okazii.ro pe 1 noiembrie cu o expoziţie a mănuşilor. Organizată la pasajul de la Piaţa Universităţii din Bucureşti, tranzitat zilnic de 300.000 de oameni, expoziţia le-a oferit trecătorilor şansa să vadă mănuşile folosite de Lucian Bute pentru a-şi apăra centura, dar şi înregistrarea integrală a meciului cu Jean-Paul Mendy. Pentru a-i introduce în experienţa trăită de Lucian la Şcoală de Box de la Pechea, le-am oferit jurnaliştilor şi bloggerilor ocazia unui curs de introducere în box, organizat de Felix Păun chiar în sala căminului cultural din comuna gălăţeană.

10.001 euro şi mulţumiri din partea lui Lucian

Rezultatele campaniei de două săptămâni au fost pe măsura eforturilor. După 79 de oferte, mănuşile au fost vândute cu 10.001 euro, devenind cel mai scump obiect vândut pe Okazii.ro în cadrul unei licitaţii caritabile. Campania de comunicare a generat 534 de ştiri, inclusiv 122 de ştiri TV.

 

Share

Autor

Graffiti PR

Despre noi

Dacă am fi în locul vostru și am vrea să știm cât mai multe despre Graffiti PR sau orice altă agenție, nu am întreba de viziune. Nici de misiune. Nici de valori. 

Am întreba: “ce costuri suportați zi de zi: în timp, bani, stres.” 

Un sociolog american spunea: cumva, costurile pe care le suportăm sunt menite să îndrepte lucrurile pe care nu le suportăm.  

Noi avem o problemă cu faptul că produsul de consultanță de PR este “comodizat”. Pe românește - o marfă nediferențiată, parțial măsurabilă și intuitivă, pe care o poți vinde la fel de bine și tu și competitorul tău. Practic, într-o piață în care mai toți actorii mizează pe același grad de relevanță, preferința dictează criteriile de selecție. Iar în timp, ajunge să conteze cel mai ieftin, nu cel mai valoros.   

Soluția noastră a fost o investiție masivă de timp, bani și stres în cercetare și dezvoltare. Ne-am afiliat la Rețeaua Globală Ketchum și, de atunci, dezvoltăm continuu produsul agenției. Adoptăm metoda de generare a Rețelei: Ketchum Programming Process - un flux tehnologic de generare a produsului de la faza de analiză și insight strategic până la execuții creative și evaluare. Verticalizăm competențe în zone în care PR-ul nu prea călca acum trei-patru ani: Brand Strategy, Sustenabilitate și CSR, Branded Entertainment.

Și, până la urmă, descoperim că meseria noastră devine din ce în ce mai interesantă pe măsură ce explorăm dincolo de granițele pe care le avea la un moment dat. Și ajungem să jucăm într-o nouă categorie de relevanță unde ne dezvoltăm ca echipă de consultanți de marketing și producători de soluții integrate pentru clienții noștri. 

Până la urmă, ei ne spun dacă am suportat costurile corecte. La un moment dat am făcut un calcul: portofoliul nostru de clienți cumula un istoric comun de vreo 70 de ani.  La o medie de 4 ani pe “any given client” – cred că știm cum o să arate și în continuare structura noastră de costuri.

 

Echipa

Alexandra CălțunAlexandra Călțun
Alina MănoiuAlina Mănoiu
Bogdan TomoiagăBogdan Tomoiagă
Cristina PetcuCristina Petcu
Emil CalenciucEmil Calenciuc
Evelina DinEvelina Din
Gabriela BurcicăGabriela Burcică
Ioana CucuIoana Cucu
Irina Ciocan StănescuIrina Ciocan Stănescu
Iulia BotarIulia Botar
Laura MoisiuLaura Moisiu
Lore IanușLore Ianuș
Luminița MalancaLuminița Malanca
Maria LesaruMaria Lesaru
Mariana OpreaMariana Oprea
Martha RusoiuMartha Rusoiu
Mihaela IonicăMihaela Ionică
Mira SfuraMira Sfura
Nicoleta GavrilăNicoleta Gavrilă
Paul KasprovschiPaul Kasprovschi
Roxana DiaconescuRoxana Diaconescu
Roxana MihalacheRoxana Mihalache
Sergiu PetreSergiu Petre
Sorina MihailSorina Mihail

Portofoliu

Clienți Actuali

Petrom petrom.com taraluiandrei.ro British American Tobacco bat.com  Renault renault.ro Lenovo lenovo.com Metro Cash & Carry metro.ro LaDoiPași la-doi-pasi.ro ERSTE Foundation erstestiftung.org Ariel pg.com Dacia dacia.ro Tetra Pak tetrapak.com EGGER egger.com Maggi maggi.ro Lenor pg.com Ambi Pur pg.com Always pg.com Pampers pg.com Fairy pg.com URSUS ursus.ro URSUS Breweries ursus-breweries.ro GDF Suez Energy România gdfsuez.ro Nestlé nestle.ro Autogaz monteazagpl.ro GSK gsk.ro H&M h&m.ro Bayer bayer.ro Caroli caroli.ro IB Cargo ibcargo.com     NOAH noah-watch.com Plantronics plantronics.com       

Istoric

Provident.    Danone.    Microsoft.    QUALITANCE.    NESCAFÉ.    Nespresso.  European Commission.    bwin.party.    Wrigley.    Berlin Chemie MENARINI.    Contrast Management Consulting & Training.    Pepsi.    Salvați Copiii.    Allianz Țiriac Pensii Private.    Accessorize.   Aldo.    Arval BNP Paribas Group.    Blue Air.    CCIFER.    Diva Universal.    Ergon Energy.     Generali Asigurări.   Henkel.    imation.    ING Real Estate.    Joe.    KitKat.    Nokia Siemens Networks.     Novo Nordisk.    Okazii.ro.    Scandia Food.    Agricover.    Autovit.ro.   Ana Baking Co.   UPC.

Cariere

Dacă vrei să lucrezi alături de noi, ar trebui să citești Zagged. Dacă ai citit Zagged și vrei în continuare să te alături echipei noastre, scrie-ne o poveste despre o soluție. Alege o campanie (am recomanda să fie una de-ale noastre) și spune-ne cum ai fi făcut tu acel proiect. Ideal, scrie astfel încât să fie interesant pentru viitorii tăi colegi, clienți, parteneri. Și pentru foștii.
Dacă ai alte întrebări, lasă-ne un mail … sau un CV.

Contact


T: +40 21 316 02 12/13
F: +40 21 316 02 14
Strada Actor Ion Brezoianu, Nr 23-25, Tipografia Universul, Corp B, Et 3