Am intrat în Smart Nation!

Studii de caz de Graffiti PR —
Prev
Next

România este ţara unui paradox: românii sunt early adopters ai noilor tehnologii - suntem printre primii din Europa care își achiziționează gadget-urile lansate la CES, avem a treia viteză de Internet din lume - dar România, ca țară, efectiv nu există pe harta inovației tehnologice mondiale. Românii sunt, individual, parte din mișcarea de inovare – avem cazuri de antreprenori și inventatori care excelează pe plan global (George Lemnaru – eRepublik, Adrian Buzatu - CERN, Aurora Simionescu – Agenția Spațială Japoneză). Dar efortul lor este insular și nu este agregat și capitalizat într-o comunitate de referință. Nimeni până acum nu a coagulat aceste resurse, astfel încât să conștientizăm că România există pe harta inovației la nivel mondial și poate fi chiar o referință.


...de aici cauza pentru comunitatea ”tech de la noi”: dacă nu găsim o formulă prin care inovația să fie capitalizată concret ca participare colectivă a românilor la revoluția tehnologică, conexiunea cu trend-urile globale va fi pierdută.


...și oportunitea pentru un brand din zona de tehnologie de a coagula această comunitate și câștiga brand equity.

A trebuit să ducem Tech School - platforma educațională pentru tinerii inventatori – la nivelul următor și să o extindem la nivelul unui program pentru toți românii pasionați de tehnologie. Astfel, împreună cu UPC am creat Smart Nation, un program care să reprezinte principalul agregator de resurse pe inovație tehnologică, ce face ca utilizatorii să interacționeze direct cu creatori de tehnologie, români și străini, din aria aplicațiilor mobile, gaming-ului sau roboticii.

Posibilitatea de a ghida generația actuală de creatori de tehnologie a adus peste 45 de mentori, programul atrăgând imediat atenția media pentru faptul că este singura campanie din România susținută de mentori de la cele mai importante 3 agenții spațiale din lume!

12 dintre participanții-cheie din 2012 au devenit mentori-juniori, promovând Smart Nation în comunități locale relevante precum Timișoara, Iași sau Constanța, dezvoltând implicit ecosistemul de brand net promoters.

Ministerul Educației și Universitatea Politehnică București s-au alăturat programului; au urmat mentori de la companii internaționale (Facebook, WillowGarrage, ArenaNet) sau start-up-uri românești (Brainient, GreenHorse). Smart Nation îl are ca guest mentor pe Tim Stevens, redactor-șef al Engadget.com, una din cele mai mari comunități tech globale. Am obținut și suportul comunității de inventatori Quirky.com, declarată the most creative manufacturer de către Inc.com.

În iulie 2013 am făcut un showcase a 3 proiecte ale unor tineri inventatori români implicați în program, prezentând în fața a peste 40 de jurnaliști și bloggeri un robot ce acționează în medii toxice, o jachetă ce poate salva viața oamenilor printr-un sistem complex de senzori și o aplicație de gramatică ce realizează analize morfologice în timp real.
Astfel, tinerii români au fost inspirați de proiectele mentorilor și au început să participe activ la inovația tehnologică, publicând proiecte online cu prototipuri dezvoltate: rovere care detectează supraviețuitori la cutremure, device-uri care transformă energia cinetică în electricitate sau aplicații de gamificare a educației.

În septembrie, cei mai creativi 22 tineri au interacționat cu peste 20 de mentori în cadrul unui incubator tehnologic din care a rezultat un prototip de robot medical cu sinteză vocală, funcție livestream și senzori, ce transmit date în cloud.

În acest context, în primele 5 luni de campanie peste 400.000 unici au accesat platforma Smart Nation. Astăzi, Smart Nation ocupă poziția 4 în Google search la termenul “tech” (pagini în limba română).

Prin abordarea de perspective noi – de la mentori internaționali la domenii noi și până la comunicarea pe canale online noi - programul Smart Nation a devenit un landing page pentru orice tech lover.

Și dacă sunteți curioşi de cum a decurs lansarea UPC Smart Nation, o puteţi urmări aici.

Share

Autor

Graffiti PR

Despre noi

Dacă am fi în locul vostru și am vrea să știm cât mai multe despre Graffiti PR sau orice altă agenție, nu am întreba de viziune. Nici de misiune. Nici de valori. 

Am întreba: “ce costuri suportați zi de zi: în timp, bani, stres.” 

Un sociolog american spunea: cumva, costurile pe care le suportăm sunt menite să îndrepte lucrurile pe care nu le suportăm.  

Noi avem o problemă cu faptul că produsul de consultanță de PR este “comodizat”. Pe românește - o marfă nediferențiată, parțial măsurabilă și intuitivă, pe care o poți vinde la fel de bine și tu și competitorul tău. Practic, într-o piață în care mai toți actorii mizează pe același grad de relevanță, preferința dictează criteriile de selecție. Iar în timp, ajunge să conteze cel mai ieftin, nu cel mai valoros.   

Soluția noastră a fost o investiție masivă de timp, bani și stres în cercetare și dezvoltare. Ne-am afiliat la Rețeaua Globală Ketchum și, de atunci, dezvoltăm continuu produsul agenției. Adoptăm metoda de generare a Rețelei: Ketchum Programming Process - un flux tehnologic de generare a produsului de la faza de analiză și insight strategic până la execuții creative și evaluare. Verticalizăm competențe în zone în care PR-ul nu prea călca acum trei-patru ani: Brand Strategy, Sustenabilitate și CSR, Branded Entertainment.

Și, până la urmă, descoperim că meseria noastră devine din ce în ce mai interesantă pe măsură ce explorăm dincolo de granițele pe care le avea la un moment dat. Și ajungem să jucăm într-o nouă categorie de relevanță unde ne dezvoltăm ca echipă de consultanți de marketing și producători de soluții integrate pentru clienții noștri. 

Până la urmă, ei ne spun dacă am suportat costurile corecte. La un moment dat am făcut un calcul: portofoliul nostru de clienți cumula un istoric comun de vreo 70 de ani.  La o medie de 4 ani pe “any given client” – cred că știm cum o să arate și în continuare structura noastră de costuri.

 

Echipa

Alexandra CălțunAlexandra Călțun
Alina MănoiuAlina Mănoiu
Bogdan TomoiagăBogdan Tomoiagă
Cristina PetcuCristina Petcu
Emil CalenciucEmil Calenciuc
Evelina DinEvelina Din
Gabriela BurcicăGabriela Burcică
Ioana CucuIoana Cucu
Irina Ciocan StănescuIrina Ciocan Stănescu
Iulia BotarIulia Botar
Laura MoisiuLaura Moisiu
Lore IanușLore Ianuș
Luminița MalancaLuminița Malanca
Maria LesaruMaria Lesaru
Mariana OpreaMariana Oprea
Martha RusoiuMartha Rusoiu
Mihaela IonicăMihaela Ionică
Mira SfuraMira Sfura
Nicoleta GavrilăNicoleta Gavrilă
Paul KasprovschiPaul Kasprovschi
Roxana DiaconescuRoxana Diaconescu
Roxana MihalacheRoxana Mihalache
Sergiu PetreSergiu Petre
Sorina MihailSorina Mihail

Portofoliu

Clienți Actuali

Petrom petrom.com taraluiandrei.ro British American Tobacco bat.com  Renault renault.ro Lenovo lenovo.com Metro Cash & Carry metro.ro LaDoiPași la-doi-pasi.ro ERSTE Foundation erstestiftung.org Ariel pg.com Dacia dacia.ro Tetra Pak tetrapak.com EGGER egger.com Maggi maggi.ro Lenor pg.com Ambi Pur pg.com Always pg.com Pampers pg.com Fairy pg.com URSUS ursus.ro URSUS Breweries ursus-breweries.ro GDF Suez Energy România gdfsuez.ro Nestlé nestle.ro Autogaz monteazagpl.ro GSK gsk.ro H&M h&m.ro Bayer bayer.ro Caroli caroli.ro IB Cargo ibcargo.com     NOAH noah-watch.com Plantronics plantronics.com       

Istoric

Provident.    Danone.    Microsoft.    QUALITANCE.    NESCAFÉ.    Nespresso.  European Commission.    bwin.party.    Wrigley.    Berlin Chemie MENARINI.    Contrast Management Consulting & Training.    Pepsi.    Salvați Copiii.    Allianz Țiriac Pensii Private.    Accessorize.   Aldo.    Arval BNP Paribas Group.    Blue Air.    CCIFER.    Diva Universal.    Ergon Energy.     Generali Asigurări.   Henkel.    imation.    ING Real Estate.    Joe.    KitKat.    Nokia Siemens Networks.     Novo Nordisk.    Okazii.ro.    Scandia Food.    Agricover.    Autovit.ro.   Ana Baking Co.   UPC.

Cariere

Dacă vrei să lucrezi alături de noi, ar trebui să citești Zagged. Dacă ai citit Zagged și vrei în continuare să te alături echipei noastre, scrie-ne o poveste despre o soluție. Alege o campanie (am recomanda să fie una de-ale noastre) și spune-ne cum ai fi făcut tu acel proiect. Ideal, scrie astfel încât să fie interesant pentru viitorii tăi colegi, clienți, parteneri. Și pentru foștii.
Dacă ai alte întrebări, lasă-ne un mail … sau un CV.

Contact


T: +40 21 316 02 12/13
F: +40 21 316 02 14
Strada Actor Ion Brezoianu, Nr 23-25, Tipografia Universul, Corp B, Et 3