9 luni, 0 alcool

Studii de caz de Graffiti PR —

Am voie să consum alcool în timpul sarcinii? O întrebare prea des întâlnită în rândul viitoarelor mame, ce nu își găsea un răspuns concret. Sursele de informare online, dar chiar și medicii specialiști, oferă răspunsuri contradictorii în această privință, unii recomandând evitarea totală a consumului de alcool în timpul sarcinii, alții afirmând că o cantitate mică de alcool are șanse slabe să afecteze fătul.
Ursus Breweries a înțeles că România se confruntă cu o puternică stare de confuzie în privința consumului de alcool în timpul sarcinii. De aceea, răspunsul corect trebuia să fie făcut auzit: da, alcoolul consumat în timpul sarcinii, chiar și într-o cantitate mică, poate afecta fătul, care poate ajunge să sufere de Sindromul Alcoolismului Fetal.
 În iulie 2015, Ursus, prin intermediul Cult Market Research, a demarat un studiu în județul Buzău, una dintre comunitățile în care compania are operațiuni, asupra gradului de informare a femeilor în privința sănătății feminine și a consumului de alcool în timpul sarcinii. O concluzie a studiului? peste un sfert dintre respondente considerau că o cantitate mică de alcool, consumată ocazional în timpul sarcinii, nu dăunează mamei sau copilului.În același timp, luna iulie a fost declarată de Ministerul Sănătății: Luna Națională de Informare despre Efectele Consumului de Alcool, cu accent asupra consumului de alcool în timpul sarcinii.
Poziția Ursus Breweries asupra acestui fenomen este simplă și clară: Zero Alcool în Timpul Sarcinii! Compania a fost, de altfel, prima din România care a demarat o campanie de responsabilitate în acest context, fiind și cea dintâi care a etichetat mesajul de mai sus pe ambalajele produselor sale. Am dezvoltat o campanie care să informeze corect atât viitoarele mame, cât și orice alte persoane interesate de adevăratele riscuri ale consumului de alcool în timpul sarcinii. 

Pe 9 septembrie 2015, cu ocazia Zilei Internaționale a Conștientizării Problematicii Spectrului Tulburărilor Alcoolice fetale, a fost lansată campania „9 luni cu 0 alcool”, folosindu-ne și de hashtag-ul #9cu0. Ambasadoarea campaniei, Dana Rogoz, dar și alte jurnaliste și bloggerițe de lifestyle și parenting s-au alăturat inițiativei noastre și au transmis mesajul de responsabilitate.
În lunile octombrie și noiembrie 2015, s-a dat startul caravanei în județul Buzău, unde au fost organizate seminarii informative în patru localități. Autoritățile locale au sprijinit și ele aceste întâlniri, unde Ana Măiță, președinta Asociației Mame pentru Mame, Dana Rogoz și un medic specialist din fiecare localitate au promovat cauza și au informat viitori părinți despre riscurile consumului de alcool în timpul sarcinii. 
Conferința de presă care a încheiat campania a fost integrată în piesa 30+, jucată la Godot Cafe Teatru, piesă ce include mesajul cheie al întregului demers de comunicare: stop consumului de alcool în timpul sarcinii. 
Din rezultatele ultimului studiu pentru măsurarea impactului campaniei în județul Buzău amintim: o creștere de la 13% la 28% a conștientizării riscurilor presupuse de consumul de alcool în timpul sarcinii
și un procent de 83% dintre respondenți care consideră că această campanie le va determina pe viitoarele mame să devină (mai) responsabile în privința consumului de alcool în timpul sarcinii.
Concluzia noastră? Dacă ești însărcinat/ă și vii la noi la petrecere, te așteptăm cu virgin cocktails și bere cu 0% alcool.

Share

Autor

Graffiti PR

Despre noi

Dacă am fi în locul vostru și am vrea să știm cât mai multe despre Graffiti PR sau orice altă agenție, nu am întreba de viziune. Nici de misiune. Nici de valori. 

Am întreba: “ce costuri suportați zi de zi: în timp, bani, stres.” 

Un sociolog american spunea: cumva, costurile pe care le suportăm sunt menite să îndrepte lucrurile pe care nu le suportăm.  

Noi avem o problemă cu faptul că produsul de consultanță de PR este “comodizat”. Pe românește - o marfă nediferențiată, parțial măsurabilă și intuitivă, pe care o poți vinde la fel de bine și tu și competitorul tău. Practic, într-o piață în care mai toți actorii mizează pe același grad de relevanță, preferința dictează criteriile de selecție. Iar în timp, ajunge să conteze cel mai ieftin, nu cel mai valoros.   

Soluția noastră a fost o investiție masivă de timp, bani și stres în cercetare și dezvoltare. Ne-am afiliat la Rețeaua Globală Ketchum și, de atunci, dezvoltăm continuu produsul agenției. Adoptăm metoda de generare a Rețelei: Ketchum Programming Process - un flux tehnologic de generare a produsului de la faza de analiză și insight strategic până la execuții creative și evaluare. Verticalizăm competențe în zone în care PR-ul nu prea călca acum trei-patru ani: Brand Strategy, Sustenabilitate și CSR, Branded Entertainment.

Și, până la urmă, descoperim că meseria noastră devine din ce în ce mai interesantă pe măsură ce explorăm dincolo de granițele pe care le avea la un moment dat. Și ajungem să jucăm într-o nouă categorie de relevanță unde ne dezvoltăm ca echipă de consultanți de marketing și producători de soluții integrate pentru clienții noștri. 

Până la urmă, ei ne spun dacă am suportat costurile corecte. La un moment dat am făcut un calcul: portofoliul nostru de clienți cumula un istoric comun de vreo 70 de ani.  La o medie de 4 ani pe “any given client” – cred că știm cum o să arate și în continuare structura noastră de costuri.

 

Echipa

Alexandra CălțunAlexandra Călțun
Alina MănoiuAlina Mănoiu
Bogdan TomoiagăBogdan Tomoiagă
Cristina PetcuCristina Petcu
Emil CalenciucEmil Calenciuc
Evelina DinEvelina Din
Gabriela BurcicăGabriela Burcică
Ioana CucuIoana Cucu
Irina Ciocan StănescuIrina Ciocan Stănescu
Iulia BotarIulia Botar
Laura MoisiuLaura Moisiu
Lore IanușLore Ianuș
Luminița MalancaLuminița Malanca
Maria LesaruMaria Lesaru
Mariana OpreaMariana Oprea
Martha RusoiuMartha Rusoiu
Mihaela IonicăMihaela Ionică
Mira SfuraMira Sfura
Nicoleta GavrilăNicoleta Gavrilă
Paul KasprovschiPaul Kasprovschi
Roxana DiaconescuRoxana Diaconescu
Roxana MihalacheRoxana Mihalache
Sergiu PetreSergiu Petre
Sorina MihailSorina Mihail

Portofoliu

Clienți Actuali

Petrom petrom.com taraluiandrei.ro British American Tobacco bat.com  Renault renault.ro Lenovo lenovo.com Metro Cash & Carry metro.ro LaDoiPași la-doi-pasi.ro ERSTE Foundation erstestiftung.org Ariel pg.com Dacia dacia.ro Tetra Pak tetrapak.com EGGER egger.com Maggi maggi.ro Lenor pg.com Ambi Pur pg.com Always pg.com Pampers pg.com Fairy pg.com URSUS ursus.ro URSUS Breweries ursus-breweries.ro GDF Suez Energy România gdfsuez.ro Nestlé nestle.ro Autogaz monteazagpl.ro GSK gsk.ro H&M h&m.ro Bayer bayer.ro Caroli caroli.ro IB Cargo ibcargo.com     NOAH noah-watch.com Plantronics plantronics.com       

Istoric

Provident.    Danone.    Microsoft.    QUALITANCE.    NESCAFÉ.    Nespresso.  European Commission.    bwin.party.    Wrigley.    Berlin Chemie MENARINI.    Contrast Management Consulting & Training.    Pepsi.    Salvați Copiii.    Allianz Țiriac Pensii Private.    Accessorize.   Aldo.    Arval BNP Paribas Group.    Blue Air.    CCIFER.    Diva Universal.    Ergon Energy.     Generali Asigurări.   Henkel.    imation.    ING Real Estate.    Joe.    KitKat.    Nokia Siemens Networks.     Novo Nordisk.    Okazii.ro.    Scandia Food.    Agricover.    Autovit.ro.   Ana Baking Co.   UPC.

Cariere

Dacă vrei să lucrezi alături de noi, ar trebui să citești Zagged. Dacă ai citit Zagged și vrei în continuare să te alături echipei noastre, scrie-ne o poveste despre o soluție. Alege o campanie (am recomanda să fie una de-ale noastre) și spune-ne cum ai fi făcut tu acel proiect. Ideal, scrie astfel încât să fie interesant pentru viitorii tăi colegi, clienți, parteneri. Și pentru foștii.
Dacă ai alte întrebări, lasă-ne un mail … sau un CV.

Contact


T: +40 21 316 02 12/13
F: +40 21 316 02 14
Strada Actor Ion Brezoianu, Nr 23-25, Tipografia Universul, Corp B, Et 3