De ce ai citi Zagged?

Editorial de Graffiti PR —

Nu cred că a fost vreun moment în istorie în care creativitatea, specialul, originalitatea să fi fost mai prezente pe agenda publică. Doar toate titlurile de ziare încep cu “nu o să-ți vină să crezi”. Însă cu toată nou descoperita dependență de extraordinar, se întâmplă un fenomen interesant: când apreciem pe cineva, o facem mai degrabă pentru că gândește exact ca noi, decât pentru că își exprimă opinii contrare. “Diferiții” sunt încurajați cu un “block” pe Facebook să învețe să vorbească despre lucrurile pe care noi le consideram interesante, nu ei.

E posibil ca în paragraful de mai sus să nu fie un conflict real: poate că noua realitate e că fiecare încearcă să fie diferit și spectaculos, dar într-un trib de diferiți exact ca el. Mai ales dacă faci parte dintr-o industrie creativă.

Deci, în acest dans între creativitate și conformism, de ce ai citi Zagged? Nu știm. Nu știm de ce ai ajuns aici, și cu ce intenții. Nu știm nimic despre tine, date demografice sau psihografice, nu-ți cunoaștem motivațiile sau dorințele. Nu știm ce ai citit înainte să ajungi aici. Și adevărul e că dacă nu te cunoaștem, nu putem scrie nimic pentru tine. Dar chiar și dacă te-am fi cunoscut, nu ar fi ajutat. Pentru că suntem mult prea diferiți pentru a ne pune de acord ce să îți scriem. Unii ar fi zis să fim amuzanți, alții serioși, iar alții ironici (pentru a părea serioși sau amuzanți, în funcție de cât te-ai prins de ironie). Apoi am fi dezbătut ce poze te vor impresiona, dacă ți-ar plăcea să adăugăm niște infografice, dacă putem să îți vorbim informal, în romgleza sau cu grija unui jurnalist narativ. Și pentru că e un proiect al întregii echipe, în care nicio autoritate nu e mai presus de celelalte, am fi recurs într-un final la vot. Și poate că diferiții ca tine ar fi câștigat, și textul ăsta ar fi fost altfel. Sau poate că nu.

Cum însă nu te cunoaștem, e mai ușor: în Zagged fiecare diferit de-al nostru scrie pentru un diferit ca el. Probabil că vei găsi texte scurte, lungi, amuzante, serioase, originale, mai literare sau mai științifice. Dacă ai gasit un text care îți place, înseamnă că avem în agenție cel puțin un om la fel de creativ ca și tine. Și mulți alți colegi care cred că textul trebuia abordat altfel, complet diferit, și nu îi ințeleg pe diferiții ca tine. You Zaggers!

 

 

Share

Autor

Graffiti PR

Despre noi

Dacă am fi în locul vostru și am vrea să știm cât mai multe despre Graffiti PR sau orice altă agenție, nu am întreba de viziune. Nici de misiune. Nici de valori. 

Am întreba: “ce costuri suportați zi de zi: în timp, bani, stres.” 

Un sociolog american spunea: cumva, costurile pe care le suportăm sunt menite să îndrepte lucrurile pe care nu le suportăm.  

Noi avem o problemă cu faptul că produsul de consultanță de PR este “comodizat”. Pe românește - o marfă nediferențiată, parțial măsurabilă și intuitivă, pe care o poți vinde la fel de bine și tu și competitorul tău. Practic, într-o piață în care mai toți actorii mizează pe același grad de relevanță, preferința dictează criteriile de selecție. Iar în timp, ajunge să conteze cel mai ieftin, nu cel mai valoros.   

Soluția noastră a fost o investiție masivă de timp, bani și stres în cercetare și dezvoltare. Ne-am afiliat la Rețeaua Globală Ketchum și, de atunci, dezvoltăm continuu produsul agenției. Adoptăm metoda de generare a Rețelei: Ketchum Programming Process - un flux tehnologic de generare a produsului de la faza de analiză și insight strategic până la execuții creative și evaluare. Verticalizăm competențe în zone în care PR-ul nu prea călca acum trei-patru ani: Brand Strategy, Sustenabilitate și CSR, Branded Entertainment.

Și, până la urmă, descoperim că meseria noastră devine din ce în ce mai interesantă pe măsură ce explorăm dincolo de granițele pe care le avea la un moment dat. Și ajungem să jucăm într-o nouă categorie de relevanță unde ne dezvoltăm ca echipă de consultanți de marketing și producători de soluții integrate pentru clienții noștri. 

Până la urmă, ei ne spun dacă am suportat costurile corecte. La un moment dat am făcut un calcul: portofoliul nostru de clienți cumula un istoric comun de vreo 70 de ani.  La o medie de 4 ani pe “any given client” – cred că știm cum o să arate și în continuare structura noastră de costuri.

 

Echipa

Alexandra CălțunAlexandra Călțun
Alina MănoiuAlina Mănoiu
Bogdan TomoiagăBogdan Tomoiagă
Cristina PetcuCristina Petcu
Emil CalenciucEmil Calenciuc
Evelina DinEvelina Din
Gabriela BurcicăGabriela Burcică
Ioana CucuIoana Cucu
Irina Ciocan StănescuIrina Ciocan Stănescu
Iulia BotarIulia Botar
Laura MoisiuLaura Moisiu
Lore IanușLore Ianuș
Luminița MalancaLuminița Malanca
Maria LesaruMaria Lesaru
Mariana OpreaMariana Oprea
Martha RusoiuMartha Rusoiu
Mihaela IonicăMihaela Ionică
Mira SfuraMira Sfura
Nicoleta GavrilăNicoleta Gavrilă
Paul KasprovschiPaul Kasprovschi
Roxana DiaconescuRoxana Diaconescu
Roxana MihalacheRoxana Mihalache
Sergiu PetreSergiu Petre
Sorina MihailSorina Mihail

Portofoliu

Clienți Actuali

Petrom petrom.com taraluiandrei.ro British American Tobacco bat.com  Renault renault.ro Lenovo lenovo.com Metro Cash & Carry metro.ro LaDoiPași la-doi-pasi.ro ERSTE Foundation erstestiftung.org Ariel pg.com Dacia dacia.ro Tetra Pak tetrapak.com EGGER egger.com Maggi maggi.ro Lenor pg.com Ambi Pur pg.com Always pg.com Pampers pg.com Fairy pg.com URSUS ursus.ro URSUS Breweries ursus-breweries.ro GDF Suez Energy România gdfsuez.ro Nestlé nestle.ro Autogaz monteazagpl.ro GSK gsk.ro H&M h&m.ro Bayer bayer.ro Caroli caroli.ro IB Cargo ibcargo.com     NOAH noah-watch.com Plantronics plantronics.com       

Istoric

Provident.    Danone.    Microsoft.    QUALITANCE.    NESCAFÉ.    Nespresso.  European Commission.    bwin.party.    Wrigley.    Berlin Chemie MENARINI.    Contrast Management Consulting & Training.    Pepsi.    Salvați Copiii.    Allianz Țiriac Pensii Private.    Accessorize.   Aldo.    Arval BNP Paribas Group.    Blue Air.    CCIFER.    Diva Universal.    Ergon Energy.     Generali Asigurări.   Henkel.    imation.    ING Real Estate.    Joe.    KitKat.    Nokia Siemens Networks.     Novo Nordisk.    Okazii.ro.    Scandia Food.    Agricover.    Autovit.ro.   Ana Baking Co.   UPC.

Cariere

Dacă vrei să lucrezi alături de noi, ar trebui să citești Zagged. Dacă ai citit Zagged și vrei în continuare să te alături echipei noastre, scrie-ne o poveste despre o soluție. Alege o campanie (am recomanda să fie una de-ale noastre) și spune-ne cum ai fi făcut tu acel proiect. Ideal, scrie astfel încât să fie interesant pentru viitorii tăi colegi, clienți, parteneri. Și pentru foștii.
Dacă ai alte întrebări, lasă-ne un mail … sau un CV.

Contact


T: +40 21 316 02 12/13
F: +40 21 316 02 14
Strada Actor Ion Brezoianu, Nr 23-25, Tipografia Universul, Corp B, Et 3