Strategia de conținut

Articole de Graffiti PR —

Articol scris de Frederik Tautz și Yasmine Cordes. Articolul a apărut inițial pe blogul Ketchum.

În istoria civilizaţiilor, există câteva elemente care au adus întotdeauna oamenii împreună – un foc de tabără, mâncarea şi o poveste interesantă. Acele poveşti nu şi-au pierdut farmecul nici măcar în era digitală. În realitate, comunitățile online au mare nevoie de ele.

Specialiştii în comunicare au ştiut întotdeauna că expresia Content is king este cât se poate de adevărată. Acum însă, aceștia au în față o nouă provocare, de a găsi noi metode de comunicare a conţinutului către cititori, ascultători şi spectatori prin mulțimea de postări, tweet-uri, poze pe Instagram şi videoclipuri care creşte constant – făcându-se în acelaşi timp auziți, în ciuda zgomotului. Apariția a noi și noi platforme şi metode de comunicare este motivul pentru care „strategia de conţinut” este una dintre cele mai populare expresii folosite în industrie, în prezent.

Pentru a dezvolta această strategie, cel mai bine este să începi prin a te gândi la poveștile pe care le ai deja și pe care poți construi şi pe care le poţi elimina. Consumatorul de media de astăzi este selectiv şi se plictiseşte uşor; metoda sa de selecţie se aseamănă oarecum cu speed datingul: orice lucru care promite o valoare adăugată imediată, are relevanţă acum şi aici, oferă senzaţional şi entertainment, este informativ sau instructiv, este recomandat imediat prietenilor şi conexiunile acelor prieteni. Restul devine, pur și simplu, depășit şi este înlăturat de fluxul.

Ținând cont de toate lucruile de mai sus, iată și câteva metode bune de a elabora o strategie de conţinut de succes:
Fii clar pe narativul tău de brand și tonul vocii acestuia. Care este narativul principal al brandului din care se desprind toate celelalte poveşti? Nu amesteca brand narrative-ul cu misiunea, viziunea sau scopul brandului. Gândeşte ca un editor – de ce brandul tău are nevoie de o poveste? Cum îţi vei spune poveştile întregii lumi? Şi de ce publicul tău va dori să transmită mai departe această poveste?

Creează conţinut de actualitate. Identifică subiectele de interes pentru consumatori acum şi aici, subiecte care reflectă brand promise-ul companiei şi care poate servi apoi ca bază pentru conţinut. De exemplu, Kleenex a lansat o campanie de promovare pentru „softness” având ca motto „Behind every share there’s a story”. Utilizatorii au fost invitaţi să participe și chiar să creeze un spot publicitar. Direcția a fost oarecum asemănătoare celei mai recente invitaţii din partea brandului Skittles.

Alege terenul unde vrei să joci, apoi gândeşte-te să foloseşti mai multe canale şi tipuri de media pentru a relata povestea. Storytelling-ul transmedia este soluția – o reacţie la mentalitatea de tip siloz şi gândirea orientată către buget. Un punct foarte important în storytelling sunt elementele vizuale – de la imagini statice la infografice și videoclipuri.

Asigură „conectivitatea” poveştii. Evian foloseşte acordul de sponsorizare cu US Tennis Open pentru lansarea unui set de imagini behind the scenes pe Instagram (#evian-Day) în care apar utilizatori Instagram cunoscuți. Rezultatul este conţinut interesant, în linie cu actuala campanie Evian, ce este partajat cu suporterii înfocaţi ai tenisului şi fanii Instagram.

Conectează conţinutul intern şi extern. Gândeşte-te la cel mai recent trend: content curation. În acest caz, conţinutul deja existent pe Internet este colectat, comentat şi promovat publicului încă o dată de către companie. De exemplu, L'Oréal postează cele mai bune tutoriale de makeup de pe Youtube pe propriu canal Destination Beauty. Tot acest conţinut a fost creat de așa-numiții YouTube gurus pentru propriile canale, nu pentru cel al brandului.

Dacă este realizată cu succes, o strategie de conţinut, poate transforma o companie într-o casă de publishing puternică care promovează poveşti extraordinare prin produsele sale cheie. Obiectivul este consolidarea reputaţiei unei companii, imaginea brandului şi retenţia clienţilor. Pentru că vechiul truism încă se aplică: „Poveştile bune vând produse”, fie în faţa focului de tabără, fie pe Internet. De fapt, o strategie de conţinut bună este cea care ne readuce la esenţa activităţii noastre: storytelling.

Yasmine Cordes este Senior Consultant şi Team Lead Business Development, Ketchum Pleon
Frederik Tautz este Business Director, Social Media, Ketchum Pleon

 

Share

Autor

Graffiti PR

Despre noi

Dacă am fi în locul vostru și am vrea să știm cât mai multe despre Graffiti PR sau orice altă agenție, nu am întreba de viziune. Nici de misiune. Nici de valori. 

Am întreba: “ce costuri suportați zi de zi: în timp, bani, stres.” 

Un sociolog american spunea: cumva, costurile pe care le suportăm sunt menite să îndrepte lucrurile pe care nu le suportăm.  

Noi avem o problemă cu faptul că produsul de consultanță de PR este “comodizat”. Pe românește - o marfă nediferențiată, parțial măsurabilă și intuitivă, pe care o poți vinde la fel de bine și tu și competitorul tău. Practic, într-o piață în care mai toți actorii mizează pe același grad de relevanță, preferința dictează criteriile de selecție. Iar în timp, ajunge să conteze cel mai ieftin, nu cel mai valoros.   

Soluția noastră a fost o investiție masivă de timp, bani și stres în cercetare și dezvoltare. Ne-am afiliat la Rețeaua Globală Ketchum și, de atunci, dezvoltăm continuu produsul agenției. Adoptăm metoda de generare a Rețelei: Ketchum Programming Process - un flux tehnologic de generare a produsului de la faza de analiză și insight strategic până la execuții creative și evaluare. Verticalizăm competențe în zone în care PR-ul nu prea călca acum trei-patru ani: Brand Strategy, Sustenabilitate și CSR, Branded Entertainment.

Și, până la urmă, descoperim că meseria noastră devine din ce în ce mai interesantă pe măsură ce explorăm dincolo de granițele pe care le avea la un moment dat. Și ajungem să jucăm într-o nouă categorie de relevanță unde ne dezvoltăm ca echipă de consultanți de marketing și producători de soluții integrate pentru clienții noștri. 

Până la urmă, ei ne spun dacă am suportat costurile corecte. La un moment dat am făcut un calcul: portofoliul nostru de clienți cumula un istoric comun de vreo 70 de ani.  La o medie de 4 ani pe “any given client” – cred că știm cum o să arate și în continuare structura noastră de costuri.

 

Echipa

Alexandra CălțunAlexandra Călțun
Alina MănoiuAlina Mănoiu
Bogdan TomoiagăBogdan Tomoiagă
Cristina PetcuCristina Petcu
Emil CalenciucEmil Calenciuc
Evelina DinEvelina Din
Gabriela BurcicăGabriela Burcică
Ioana CucuIoana Cucu
Irina Ciocan StănescuIrina Ciocan Stănescu
Iulia BotarIulia Botar
Laura MoisiuLaura Moisiu
Lore IanușLore Ianuș
Luminița MalancaLuminița Malanca
Maria LesaruMaria Lesaru
Mariana OpreaMariana Oprea
Martha RusoiuMartha Rusoiu
Mihaela IonicăMihaela Ionică
Mira SfuraMira Sfura
Nicoleta GavrilăNicoleta Gavrilă
Paul KasprovschiPaul Kasprovschi
Roxana DiaconescuRoxana Diaconescu
Roxana MihalacheRoxana Mihalache
Sergiu PetreSergiu Petre
Sorina MihailSorina Mihail

Portofoliu

Clienți Actuali

Petrom petrom.com taraluiandrei.ro British American Tobacco bat.com  Renault renault.ro Lenovo lenovo.com Metro Cash & Carry metro.ro LaDoiPași la-doi-pasi.ro ERSTE Foundation erstestiftung.org Ariel pg.com Dacia dacia.ro Tetra Pak tetrapak.com EGGER egger.com Maggi maggi.ro Lenor pg.com Ambi Pur pg.com Always pg.com Pampers pg.com Fairy pg.com URSUS ursus.ro URSUS Breweries ursus-breweries.ro GDF Suez Energy România gdfsuez.ro Nestlé nestle.ro Autogaz monteazagpl.ro GSK gsk.ro H&M h&m.ro Bayer bayer.ro Caroli caroli.ro IB Cargo ibcargo.com     NOAH noah-watch.com Plantronics plantronics.com       

Istoric

Provident.    Danone.    Microsoft.    QUALITANCE.    NESCAFÉ.    Nespresso.  European Commission.    bwin.party.    Wrigley.    Berlin Chemie MENARINI.    Contrast Management Consulting & Training.    Pepsi.    Salvați Copiii.    Allianz Țiriac Pensii Private.    Accessorize.   Aldo.    Arval BNP Paribas Group.    Blue Air.    CCIFER.    Diva Universal.    Ergon Energy.     Generali Asigurări.   Henkel.    imation.    ING Real Estate.    Joe.    KitKat.    Nokia Siemens Networks.     Novo Nordisk.    Okazii.ro.    Scandia Food.    Agricover.    Autovit.ro.   Ana Baking Co.   UPC.

Cariere

Dacă vrei să lucrezi alături de noi, ar trebui să citești Zagged. Dacă ai citit Zagged și vrei în continuare să te alături echipei noastre, scrie-ne o poveste despre o soluție. Alege o campanie (am recomanda să fie una de-ale noastre) și spune-ne cum ai fi făcut tu acel proiect. Ideal, scrie astfel încât să fie interesant pentru viitorii tăi colegi, clienți, parteneri. Și pentru foștii.
Dacă ai alte întrebări, lasă-ne un mail … sau un CV.

Contact


T: +40 21 316 02 12/13
F: +40 21 316 02 14
Strada Actor Ion Brezoianu, Nr 23-25, Tipografia Universul, Corp B, Et 3