Cinci metode de a-ți îmbunătăți creativitatea

Articole de Graffiti PR —

Articol scris de David Gallagher. Articolul a apărut inițial pe blogul Ketchum.

Cred că Albert Einstein a spus „Nu poți rezolva o problemă cu aceeaşi minte care a creat-o.” Spun „cred” pentru că nu mi-a spus mie direct acest lucru; am găsit citatul pe un site despre creativitate.

Dar par a fi vorbele lui şi ceea ce spune este logic: uneori, cele mai creative soluții la probleme aparent de nerezolvat apar dacă pur și simplu privim problema dintr-o nouă perspectivă. Trebuie doar să o răsucim pe toate părțile pentru a găsi indiciile.

Însă nu este întotdeauna la fel de uşor cum sună. Este împotriva naturii noastre, căreia îi place rutina, să ne antrenăm mintea pentru a fi flexibilă – capabilă să extindă sau să îngusteze câmpul vizual, să inverseze un punct de vedere sau doar să fie deschisă la noi interpretări a ceea ce a fost prezentat. Suntem programați să gândim eficient şi nu inovator, de aceea poate fi dificil să ieşim din rutina modului nostru de a gândi, în special când trebuie să ne încadrăm într-un termen limită.

Aşadar, cum putem dezvolta o minte agilă şi flexibilă? Cum ne putem antrena procesele mentale pentru a trece mai rapid de la o perspectivă la alta până când ajungem în punctul în care să avem o revelație?

În 2014 mi-am propus să experimentez cinci strategii:

1. Voi citi mai multă ficțiune – Studiile arată că cititorii de ficțiune sunt mai puțin predispuşi la a lua decizii pripite şi acceptă mai bine dezordinea şi ambiguitatea, spre deosebire de cei care nu citesc. Ne transpunem în mintea personajelor, ne suspendăm procesele de gândire proprii într-un mod care se poate prelungi mult timp după ce am pus cartea deoparte. Prin urmare, voi încerca să adaug câteva romane printre lecturile din acest an.

2. Voi merge pe jos la serviciu – Mişcarea a fost de asemenea asociată cu o gândire creativă. Dickens şi Hugo gândeau intrigile romanelor lor în timp ce mergeau, iar Goethe se pare că scria în timp ce călărea. Sunt sigur că există şi o explicație de ordin neurologic pentru astfel de exemple – utilizarea simultană a mai multor segmente ale creierului. Obişnuiesc să merg pe jos la serviciu (atunci când pot) de câțiva ani şi sunt sigur că plimbările pe străzile din centrul Londrei mi-au deschis mintea de nenumărate ori către noi idei şi o gândire diferită.

3. Voi vizita muzee – Unul dintre avantajele slujbei mele este că îmi oferă şansa de a vedea marile oraşe ale lumii. Cu toate acestea, deseori nu fac altceva decât să mă dau jos din avion şi apoi să iau din nou avionul pentru a ajunge înapoi acasă după ce mi-am petrecut ziua într-o sală de conferințe care putea fi oriunde. Anul acesta voi încerca să adaug câteva ore suplimentare pentru a vizita un muzeu local – idee sugerată de unul dintre cei mai creativi oameni pe care îi cunosc (Directorul de Planning al Ketchum Londra, Ruth Yearley) înainte de o şedință recentă pe care am avut-o la Amsterdam. Mi-a deschis ochii. O singură oră de plimbat prin galerii m-a transpus într-o cu totul altă stare mentală.

4. Voi lucra din cafenele – După ce am citit articole despre beneficiile de a lucra din cafenele –perspectiva diferită a unui mediu nou, mai puțină distragere a atenției din partea colegilor, întâlniri întâmplătoare cu oameni noi – m-am decis să încerc. Evrika! Nu mă aștept să îmi petrec tot timpul în cafenelele din Shoreditch, dar cu siguranță voi căuta refugiu creativ într-una dintre ele data viitoare când voi rămâne fără inspirație.

5. Voi asculta – Mi-am jurat că voi încerca să fiu un mai bun ascultător în 2014, nu doar pentu a-mi dezvolta creativitatea, ci pentru că este clar că o bună metodă de a înțelege o problemă sau o oportunitate este de a asculta opinia celor din jur despre ea. Consultarea celorlalți înainte de a-mi forma propria opinie îmi oferă mai multe unghiuri de a privi problema – şi creşte semnificativ şansele de a găsi un insight valoros spre deosebire de a mă baza pe gândirea obişnuită.

Şi poate că sunt oportunist. Îmi place să citesc romane şi mă delectez întotdeauna la muzeu, deci poate inventez justificări profesionale pentru plăcerile personale. Chiar şi aşa, sunt sigur că vor exista destule probleme de rezolvat în 2014 şi voi profita de orice oportunitate care mi se oferă. Dacă aveți alte idei de extindere a capacității de schimbare a perspectivei, vă rog să îmi spuneți şi mie.

David Gallagher este Senior Partner și CEO al Ketchum Europe.

Share

Autor

Graffiti PR

Despre noi

Dacă am fi în locul vostru și am vrea să știm cât mai multe despre Graffiti PR sau orice altă agenție, nu am întreba de viziune. Nici de misiune. Nici de valori. 

Am întreba: “ce costuri suportați zi de zi: în timp, bani, stres.” 

Un sociolog american spunea: cumva, costurile pe care le suportăm sunt menite să îndrepte lucrurile pe care nu le suportăm.  

Noi avem o problemă cu faptul că produsul de consultanță de PR este “comodizat”. Pe românește - o marfă nediferențiată, parțial măsurabilă și intuitivă, pe care o poți vinde la fel de bine și tu și competitorul tău. Practic, într-o piață în care mai toți actorii mizează pe același grad de relevanță, preferința dictează criteriile de selecție. Iar în timp, ajunge să conteze cel mai ieftin, nu cel mai valoros.   

Soluția noastră a fost o investiție masivă de timp, bani și stres în cercetare și dezvoltare. Ne-am afiliat la Rețeaua Globală Ketchum și, de atunci, dezvoltăm continuu produsul agenției. Adoptăm metoda de generare a Rețelei: Ketchum Programming Process - un flux tehnologic de generare a produsului de la faza de analiză și insight strategic până la execuții creative și evaluare. Verticalizăm competențe în zone în care PR-ul nu prea călca acum trei-patru ani: Brand Strategy, Sustenabilitate și CSR, Branded Entertainment.

Și, până la urmă, descoperim că meseria noastră devine din ce în ce mai interesantă pe măsură ce explorăm dincolo de granițele pe care le avea la un moment dat. Și ajungem să jucăm într-o nouă categorie de relevanță unde ne dezvoltăm ca echipă de consultanți de marketing și producători de soluții integrate pentru clienții noștri. 

Până la urmă, ei ne spun dacă am suportat costurile corecte. La un moment dat am făcut un calcul: portofoliul nostru de clienți cumula un istoric comun de vreo 70 de ani.  La o medie de 4 ani pe “any given client” – cred că știm cum o să arate și în continuare structura noastră de costuri.

 

Echipa

Alexandra CălțunAlexandra Călțun
Alina MănoiuAlina Mănoiu
Bogdan TomoiagăBogdan Tomoiagă
Cristina PetcuCristina Petcu
Emil CalenciucEmil Calenciuc
Evelina DinEvelina Din
Gabriela BurcicăGabriela Burcică
Ioana CucuIoana Cucu
Irina Ciocan StănescuIrina Ciocan Stănescu
Iulia BotarIulia Botar
Laura MoisiuLaura Moisiu
Lore IanușLore Ianuș
Luminița MalancaLuminița Malanca
Maria LesaruMaria Lesaru
Mariana OpreaMariana Oprea
Martha RusoiuMartha Rusoiu
Mihaela IonicăMihaela Ionică
Mira SfuraMira Sfura
Nicoleta GavrilăNicoleta Gavrilă
Paul KasprovschiPaul Kasprovschi
Roxana DiaconescuRoxana Diaconescu
Roxana MihalacheRoxana Mihalache
Sergiu PetreSergiu Petre
Sorina MihailSorina Mihail

Portofoliu

Clienți Actuali

Petrom petrom.com taraluiandrei.ro British American Tobacco bat.com  Renault renault.ro Lenovo lenovo.com Metro Cash & Carry metro.ro LaDoiPași la-doi-pasi.ro ERSTE Foundation erstestiftung.org Ariel pg.com Dacia dacia.ro Tetra Pak tetrapak.com EGGER egger.com Maggi maggi.ro Lenor pg.com Ambi Pur pg.com Always pg.com Pampers pg.com Fairy pg.com URSUS ursus.ro URSUS Breweries ursus-breweries.ro GDF Suez Energy România gdfsuez.ro Nestlé nestle.ro Autogaz monteazagpl.ro GSK gsk.ro H&M h&m.ro Bayer bayer.ro Caroli caroli.ro IB Cargo ibcargo.com     NOAH noah-watch.com Plantronics plantronics.com       

Istoric

Provident.    Danone.    Microsoft.    QUALITANCE.    NESCAFÉ.    Nespresso.  European Commission.    bwin.party.    Wrigley.    Berlin Chemie MENARINI.    Contrast Management Consulting & Training.    Pepsi.    Salvați Copiii.    Allianz Țiriac Pensii Private.    Accessorize.   Aldo.    Arval BNP Paribas Group.    Blue Air.    CCIFER.    Diva Universal.    Ergon Energy.     Generali Asigurări.   Henkel.    imation.    ING Real Estate.    Joe.    KitKat.    Nokia Siemens Networks.     Novo Nordisk.    Okazii.ro.    Scandia Food.    Agricover.    Autovit.ro.   Ana Baking Co.   UPC.

Cariere

Dacă vrei să lucrezi alături de noi, ar trebui să citești Zagged. Dacă ai citit Zagged și vrei în continuare să te alături echipei noastre, scrie-ne o poveste despre o soluție. Alege o campanie (am recomanda să fie una de-ale noastre) și spune-ne cum ai fi făcut tu acel proiect. Ideal, scrie astfel încât să fie interesant pentru viitorii tăi colegi, clienți, parteneri. Și pentru foștii.
Dacă ai alte întrebări, lasă-ne un mail … sau un CV.

Contact


T: +40 21 316 02 12/13
F: +40 21 316 02 14
Strada Actor Ion Brezoianu, Nr 23-25, Tipografia Universul, Corp B, Et 3