15 cursuri de PR care mi-aş dori să existe

Articole de Graffiti PR —

Articol scris de Robert Flaherty. Articolul a apărut inițial pe blogul Ketchum.

Ketchum angajează în fiecare an între 300 şi 400 de oameni la nivel mondial. Avem un interes enorm ca aceşti oameni să fie cât mai bine pregătiţi pentru a face faţă aşteptărilor clienţilor noştri. În consecinţă, sunt întrebat deseori de profesori universitari ce tipuri de cursuri consider că ar trebui să fie predate studenților lor.

După cum ştiţi, disciplina noastră s-a schimbat foarte mult în ultimii cinci ani. Abilităţile de comunicare şi exprimare scrisă sunt în continuare foarte importante, însă reprezintă doar o parte din deprinderile şi cunoștințele necesare. Mai jos sunt 15 cursuri pe care mi-aş dori ca stagiarii noştri şi colegii proaspăt angajaţi să le fi urmat în facultate. Probabil veţi observa rapid o tendință: astăzi, disciplina noastră necesita combinarea abilităților de comunicare extinse cu înțelegerea și cunoștinte aprofundate în relaţii interumane, ştiinţe sociale, creativitate, afaceri, etică şi analitică.

În plus, mi-aş dori ca aceste cursuri să pună la dispoziție studenților o platformă socială pentru a discuta, posta, colabora şi relaţiona cu alţi studenţi şi, eventual, cu industria de profil.

Business Relationships 101: Opt tipuri de relaţii cheie – consumator, B2B, rețea de aprovizionare, angajat, investitor, comunitate şi ONG-uri, guvern şi media; caracteristici cheie – încredere, satisfacţie, loialitate, reciprocitate, istoria relaţiilor publice ca activitate de business.

Cross-Platform Writing 102: Știri şi comunicare de brand sau corporate advocacy pentru mediile convergente; cunoştinţe de bază de scriere şi editare, cum să vinzi o idee (pitch).

Magnet Content 103: Video, audio, interactiv, plătit vs. organic, autenticitate, asumarea riscurilor în mod creativ, măsurarea viralității şi participarea.

Effective Planning 104: Implicarea mai multor discipline în planificarea unui eveniment şi a unei campanii.

Context and Channels 201: Captivarea audienţei prin întregul spectru PESO al media (paid, earned, shared, owned), motoare de căutare, tendinţe în mass-media, online media (bloguri, video sharing, platforme sociale, Twitter).

Creative Storytelling 202: Elemente ale tuturor poveştilor, particularităţile ale poveştilor de mare succes, brandul văzut ca o poveste; prezentarea vizuală a unei poveşti.

Listening 203: Procesul de ascultare pentru a scrie o poveste, ascultarea diferitelor puncte de vedere, colectarea criticilor, îmbunătăţirea serviciilor, produselor şi performanţei; o importanţă din ce în ce mai mare a social media listening-ului şi a reacţiilor din această media.

Business Imperatives 204: Performanţă financiară şi de marketing, plus cei trei piloni ai dezvoltării durabile (triple bottom line): angajaţi şi comunitate, pe lângă priorităţi financiare.

Online Community Management 301: Monitorizare şi răspuns pe platforme şi canalele PESO; rolul managerului de relaţii comunitare, obţinerea şi menţinerea relevanţei, protocoale de răspuns.

Actions Before Words 302: Un brand este ceea ce face; ce înseamnă să fii un brand sau o companie responsabilă; recomandări cu privire la acţiuni şi politici, transparenţă, sustenabilitate şi conducere.

Ethics and Legal Implications 303: Principii etice în comunicarea şi conduita de business, rolul managerului juridic, tipuri de litigii comerciale des întâlnite.

Global Interdependence 401: Conceptul inversării sferelor de putere – de exemplu, în economiile emergente, a persoanelor şi a comunităţi –veştile circulă repede, rolul tehnologiei în „aplatizarea” pământului, o mentalitate multiculturală.

Networks 402: Reţele sociale, reţelele de business interne şi externe, teoria reţelelor şi aplicare practică.

Insight 403: Înţelegerea publicului țintă: motivaţii, interese, factori demografici și psihografici şi alegerea canalelor de media ale publicului ţintă; planificarea contului, tehnici de cercetare pentru colectarea informaţiilor cheie; transformarea informaţiior cheie în idei creative.

Metrics and Analytics 404: Tehnici de măsurare a aparițiilor media, a atitudinilor şi a nivelului de awareness a comportamentului, dar şi a aspectelor din CRM, domeniul interactiv şi marketing direct.

Robert Flaherty este Senior Partner și CEO Ketchum.

Share

Autor

Graffiti PR

Despre noi

Dacă am fi în locul vostru și am vrea să știm cât mai multe despre Graffiti PR sau orice altă agenție, nu am întreba de viziune. Nici de misiune. Nici de valori. 

Am întreba: “ce costuri suportați zi de zi: în timp, bani, stres.” 

Un sociolog american spunea: cumva, costurile pe care le suportăm sunt menite să îndrepte lucrurile pe care nu le suportăm.  

Noi avem o problemă cu faptul că produsul de consultanță de PR este “comodizat”. Pe românește - o marfă nediferențiată, parțial măsurabilă și intuitivă, pe care o poți vinde la fel de bine și tu și competitorul tău. Practic, într-o piață în care mai toți actorii mizează pe același grad de relevanță, preferința dictează criteriile de selecție. Iar în timp, ajunge să conteze cel mai ieftin, nu cel mai valoros.   

Soluția noastră a fost o investiție masivă de timp, bani și stres în cercetare și dezvoltare. Ne-am afiliat la Rețeaua Globală Ketchum și, de atunci, dezvoltăm continuu produsul agenției. Adoptăm metoda de generare a Rețelei: Ketchum Programming Process - un flux tehnologic de generare a produsului de la faza de analiză și insight strategic până la execuții creative și evaluare. Verticalizăm competențe în zone în care PR-ul nu prea călca acum trei-patru ani: Brand Strategy, Sustenabilitate și CSR, Branded Entertainment.

Și, până la urmă, descoperim că meseria noastră devine din ce în ce mai interesantă pe măsură ce explorăm dincolo de granițele pe care le avea la un moment dat. Și ajungem să jucăm într-o nouă categorie de relevanță unde ne dezvoltăm ca echipă de consultanți de marketing și producători de soluții integrate pentru clienții noștri. 

Până la urmă, ei ne spun dacă am suportat costurile corecte. La un moment dat am făcut un calcul: portofoliul nostru de clienți cumula un istoric comun de vreo 70 de ani.  La o medie de 4 ani pe “any given client” – cred că știm cum o să arate și în continuare structura noastră de costuri.

 

Echipa

Alexandra CălțunAlexandra Călțun
Alina MănoiuAlina Mănoiu
Bogdan TomoiagăBogdan Tomoiagă
Cristina PetcuCristina Petcu
Emil CalenciucEmil Calenciuc
Evelina DinEvelina Din
Gabriela BurcicăGabriela Burcică
Ioana CucuIoana Cucu
Irina Ciocan StănescuIrina Ciocan Stănescu
Iulia BotarIulia Botar
Laura MoisiuLaura Moisiu
Lore IanușLore Ianuș
Luminița MalancaLuminița Malanca
Maria LesaruMaria Lesaru
Mariana OpreaMariana Oprea
Martha RusoiuMartha Rusoiu
Mihaela IonicăMihaela Ionică
Mira SfuraMira Sfura
Nicoleta GavrilăNicoleta Gavrilă
Paul KasprovschiPaul Kasprovschi
Roxana DiaconescuRoxana Diaconescu
Roxana MihalacheRoxana Mihalache
Sergiu PetreSergiu Petre
Sorina MihailSorina Mihail

Portofoliu

Clienți Actuali

Petrom petrom.com taraluiandrei.ro British American Tobacco bat.com  Renault renault.ro Lenovo lenovo.com Metro Cash & Carry metro.ro LaDoiPași la-doi-pasi.ro ERSTE Foundation erstestiftung.org Ariel pg.com Dacia dacia.ro Tetra Pak tetrapak.com EGGER egger.com Maggi maggi.ro Lenor pg.com Ambi Pur pg.com Always pg.com Pampers pg.com Fairy pg.com URSUS ursus.ro URSUS Breweries ursus-breweries.ro GDF Suez Energy România gdfsuez.ro Nestlé nestle.ro Autogaz monteazagpl.ro GSK gsk.ro H&M h&m.ro Bayer bayer.ro Caroli caroli.ro IB Cargo ibcargo.com     NOAH noah-watch.com Plantronics plantronics.com       

Istoric

Provident.    Danone.    Microsoft.    QUALITANCE.    NESCAFÉ.    Nespresso.  European Commission.    bwin.party.    Wrigley.    Berlin Chemie MENARINI.    Contrast Management Consulting & Training.    Pepsi.    Salvați Copiii.    Allianz Țiriac Pensii Private.    Accessorize.   Aldo.    Arval BNP Paribas Group.    Blue Air.    CCIFER.    Diva Universal.    Ergon Energy.     Generali Asigurări.   Henkel.    imation.    ING Real Estate.    Joe.    KitKat.    Nokia Siemens Networks.     Novo Nordisk.    Okazii.ro.    Scandia Food.    Agricover.    Autovit.ro.   Ana Baking Co.   UPC.

Cariere

Dacă vrei să lucrezi alături de noi, ar trebui să citești Zagged. Dacă ai citit Zagged și vrei în continuare să te alături echipei noastre, scrie-ne o poveste despre o soluție. Alege o campanie (am recomanda să fie una de-ale noastre) și spune-ne cum ai fi făcut tu acel proiect. Ideal, scrie astfel încât să fie interesant pentru viitorii tăi colegi, clienți, parteneri. Și pentru foștii.
Dacă ai alte întrebări, lasă-ne un mail … sau un CV.

Contact


T: +40 21 316 02 12/13
F: +40 21 316 02 14
Strada Actor Ion Brezoianu, Nr 23-25, Tipografia Universul, Corp B, Et 3